"Zakazane Życzenie" Jessica Khoury


Witajcie!

"Poeta poucza: wszystkie opowieści to kłamstwa, które mówią prawdę."

Jessica Khoury oczarowała mnie swoją wersją znanej nam wszystkim bajki o złodzieju Alladynie, księżniczce Jasmine i dżinie z lampy. Autorka wskazała mi drogę do wspomnień z dzieciństwa, gdy rodzice czytali i śpiewali mi na dobranoc.

"Życzenia rodzą się z woli człowieka, która jest jedynym prawdziwym i czystym źródłem jego mocy."


"Czas to najpotężniejsza magia ze wszystkich."

Zahra jest jednym z najpotężniejszych dżinów na świecie, potrafi władać żywiołami i przybrać każdą postać jaką wymyśli. Zapłaciła wysoką cenę za Zakazane Życzenie, ponieważ została uwięziona na setki lat w lampie w ruinach pałacu w mieście Neruba. To ona jest dżinem, z którym zaprzyjaźniła się królowa tego miasta, Roszana, za co obie zostały ukarane. Miasto stało się ruiną, a królowa i jej poddani przypłacili za to życiem. Alladyn jest najlepszym w swoim fachu złodziejem, ale również człowiekiem wielkim sercem, którego los nie oszczędzał. Jego największym marzeniem jest pomścić śmierć rodziców, którzy byli rewolucjonistami. To on odnajduje lampę i wypuszcza z niej Zahrę, która od tej pory musi spełnić jego trzy życzenia, oczywiście jest pewien haczyk, ponieważ za każde życzenie się płaci. Tyle że, muszą być one dobrze przemyślane, gdyż mogą obrócić się przeciw niemu. Sprawy zaczynają się komplikować, kiedy Zahra staje przed wyborem. Zostać przy Alladynie i spełnić jego trzy życzenia, czy wybrać wolność dla siebie. Uczucia, które zaczynają narastać w sercu Zahry nie ułatwiają jej wyboru, ponieważ nie miały prawa wyjść na jaw.

"Wnętrze mojego więzienia to kieszeń w tkaninie wszechświata. Gdy się w niej znajduję, jestem jak człowiek z jedną nogą na piasku, a drugą w wodzie - ani tu, ani tam, ani w jednym świecie, ani w drugim."


"Jeśli nie starczy ci wolności, by kochać - szepczę - to nie masz jej wcale."

Nie chciałam kończyć tej książki. Płakałam na zakończeniu nie ze względu na samą historię, tylko nie mogłam się pogodzić z faktem, że nie ma po niej nic więcej... Tak wspaniała książka nie powinna się nigdy zakończyć.

"Nawet najczarniejszy cień nie ma szans w starciu z promieniami słońca - krzyczę. - Każde dziecko to wie."


"Nie można wybrać swojego losu, ale można wybrać kim staniemy się za jego sprawą."

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji przeczytać "Zakazanego Życzenia", to czym prędzej znajdźcie je i przeczytajcie! Z mojej strony to już prawie koniec, ponieważ mam do Was pytanie. Zastanawiam się nad tym, czy nie zrobić booktour'u z tą właśnie książką. Co Wy na to? Dajcie znać w komentarzach, a ja już zmykam :D Miłego dnia kochani!!!




14 komentarzy:

  1. Bardzo fajna recenzja i muszę przyznać, że przekonałaś mnie do zakupu i przeczytania tej książki!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś mnie nie porwała. Skusiło mnie wydanie i na nim moje zachwyty się kończą. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsze co rzuca się w oczy jest niebanalna okładka, która przyciąga swoim wyglądem. Dotychczas nie spotkałam się z twórczością tej autorki, ale myślę, że czas najwyższy to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka jest niesamowita, ale koncepcja jakoś mnie nie zachęca, nie wiem czemu, za to po Twojej recenzji chyba się zastanowię, czy aby na pewno ją odrzucić ;)

    https://sunreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa książka :) zakupie chyba ją sobie na święta :D :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa książka! Chyba się na nią skuszę! ;)
    https://drawing-myhobby.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Piszesz bardzo hmmm zachęcająco. Tak, to dobre słowo. Recenzja mi się spodobała, nakreśliłaś troszkę fabułę i pokazałaś główną problematykę- a przynajmniej tak to zrozumiałem. Sama oprawa graficzna wpisu zadziałała na mnie jak lep na muchy. Zatem nie pozostaje mi nic innego, jak udać się do biblioteki/księgarni. Oo, taki pomysł, jak uznasz za fajny to spoko a jak nie to tylko taka sugestia. Fajnie byłoby dodać ze dwa trzy zdania na temat, czy książka warta jest swojej ceny czy raczej udać się do biblioteki. Tak dla przykładu, tutaj dziewczyna fajnie pokazuje tę zależność na przykładzie kosmetyków.https://spisrzeczyuzywanych.blogspot.com/2017/11/duet-idealny-golden-rose-extreme.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo dziękuję! Postaram się dopracować swoje opinie. Zdecydowanie książka jest warta swojej ceny ;)

      Usuń
    2. Wiesz ze nie musisz iść do Biblioteki wystarczy ze weźmiesz udział w booktourze Wroclawianki który za niedługo się odbędzie 😁

      Usuń
  8. Mnie się zupełnie nie podobała. Nie mój gust i tyle. Dobrze, że chociaż okładkę ma ładną.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam ją od dawna na półce i mam nadzieję, że kiedyś w końcu znajdę na nią czas :D

    Buziaki,
    Klaudia
    www.claudiaaareads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Od niedawna mam właśnie taką "fazę" na klimaty wschodnie i baśnie - "Buntowniczka z pustyni", "Gniew i świt". Myślę, że również i ta pozycja przypadnie mi do gustu.
    Pozdrawiam xx
    http://slowoposlowie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. "Zakazane życzenie" jest cudowne! :) Nie spotkałam się z motywem baśni w książkach, więc tym ta historia kupiła moje serce <3

    goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 wroclawianka.czyta , Blogger