"Czerwona Królowa" Victoria Aveyard

Witajcie kochani!
Dziś przychodzę z książką, która rozpoczyna jedną z najlepszych serii (oczywiście według mnie) jaka kiedykolwiek powstała ;) A mowa o "Czerwonej Królowej" Victorii Aveyard.

"Aby rozpocząć rewolucję, potrzebna jest iskra."


"Nie ma nic złego w tym, że jest się innym."

319 rok Nowej Ery jest miejscem gdzie przeszłość łączy się z przyszłością, Jest to świat, w którym panuje hierarchia społeczna, a kolor krwi płynącej w żyłach społeczeństwa odgrywa znaczącą rolę. Czerwonokrwiści są zwyczajni, bezsilni wobec monarchy, ciężko pracują, ale jeśli nie mają zajęcia po 18-tych urodzinach zostają wysłani do wojska na front. Srebrnokrwiści to arystokracja, ludzie szlachetnie urodzeni, zamożni kupcy lub inni zajmujący wysokie stanowiska. Mają wszystko i lubią się tym chwalić. Traktują Czerwonych jak śmieci, nic nie warte organizmy, które tylko im podlegają. Pozornie różnią się tylko kolorem krwi. Jednak Srebrni z jakiegoś powodu są szybsi, silniejsi, potężniejsi. Jednak nie na długo.

"Tylko o to cały czas chodziło. O zazdrość. Rywalizację. O to, żeby cień pokonał płomień."


"Czas biegnie. Życie toczy się dalej, niezależni od tego, jak bardzo chciałabym, żeby się nie zmieniło."


Mare Molly Barrow jest Czerwoną. Jej trzech starszych braci jest na froncie, a ona jest następna w kolejce. Nie ma stałego zajęcia prócz kradzieży. Kiedy Mare zostaje wciągnięta w rozmowę ze Srebrnym, którego próbowała okraść, nawet nie ma pojęcia, jak diametralnie zmieni się jej życie. Dziewczyna zostaje wciągnięta w sam środek życia Srebrnych, pod przymusem jej przyszły los złącza się z losem kogoś, kogo właściwie nie zna. Niestety, Mare nie może już podejmować decyzji według własnej woli, musi myśleć o konsekwencjach jakie mogą ponieść niewinni ludzie przez jej nierozwagę.

"Każdy może zdradzić każdego."

"Głupcy czekają, aż się potknę, a mądrzy wiedzą, że tego nie zrobię."


"Prawda się nie liczy. Liczy się tylko to, w co wierzą ludzie."

"Potężni są ci, którzy wyglądają na potężnych."


Nie chcę zdradzać Wam za dużo, gdyż ja sięgając po tę książkę wiedziałam tylko jaki ma tytuł i kto jest jej autorem ;)
Natomiast mogę Wam powiedzieć, że autorka pokazuje wartości, dla których warto zaryzykować nawet własne życie. Fabuła jest porywająca, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach, napisana w lekki i przejrzysty sposób. Jest to historia o odwadze, niesprawiedliwości, okrucieństwie i zdradzie... Jakiej? Dowiecie się sięgając po tę pozycję! Serdecznie polecam po nią sięgnąć ;)

14 komentarzy:

  1. Super recenzja, może w końcu i ja zabiorę się za tą powieść?😄
    Buziaki,
    czytane-przy-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam! Ja zrobiłam taki myk, że przerwałam czytanie drugiej części dopóki nie będę miała u siebie trzeciej :D Łatwiej mi było przerwać w spokojnym momencie niż jakbym miała skończyć książkę i nie móc doczekać się kolejnej :D

      Usuń
  2. Ale świetne zdjęcia!
    Co do książki to po prostu uwielbiam <3 Ale nie dorwałam jeszcze 3 tomu :(
    Pozdrawiam.

    http://mareandbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Również jeszcze nie mam 3 tomu u siebie :/ Ale mam nadzieję, że to się szybko zmieni! :3

      Usuń
  3. Szczerze? Cała seria spodobała mi się. Na pewno przeczytam kolejne tomy.
    Obserwuje i pozdrawiam!

    Hubert z Thelunabook
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze tej serii, ale zamierzam, od dawna. Słyszałam sporo dobrych opinii o tej książce.
    Świetna recenzja, a zdjęcia piękne. :D
    Pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. 1 i 2 tom czekają na mojej półce. Słyszałam o serii tak różne opinie, że postanowiłam sprawdzić na własnej skórze o co właściwie chodzi. Mam nadzieje, że już wkrótce uda mi się je przeczytać.

    http://zofiawkrainieksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed przeczytaniem 1 tomu nie czytałam żadnej recenzji :P uznałam, że pójdę na żywioł ;)

      Usuń
  6. Prawię kończę "Czerwoną królową", która bardzo mi się spodobała. Nie mogę doczeka się kolejnego tomu :).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja 2 tom przerwałam w najgorszym momencie w jakim tylko mogłam to zrobić :D kiedy wszystko miało się ujawnić :P

      Usuń
  7. Pierwsza część mi się podobała, druga natomiast już nie za bardzo. Na "Królewskiej klatce" utknęłam juz na 30 stronie... Nie wiem, kiedy się przełamię...
    Pabottyro_books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wciąż czekam, by mieć czas i skończyć drugi tom. Po trzeci sięgnę pewnie dużo później 😋

      Usuń
  8. Przeczytałam "Czerwoną Królową" jak też "Szklany miecz" i "Królewską klatkę". Jestem wielką fanką tej serii i czekam na kolejną część. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 wroclawianka.czyta , Blogger